Kobiety działające w świecie motoryzacji od zawsze musiały pokonywać dodatkowe przeszkody. Jednak odwaga, determinacja i pasja jednostek przełamywała bariery społeczne, otwierając drogę dla kolejnych pokoleń. Razem z nami wyruszcie w podróż poprzez niezwykłe historie wybranych kobiet w branży motoryzacji.
Bertha Benz - mówiąc o historii motoryzacji nie można jej pominąć. Była ona żoną Karla Benza, inżyniera i wynalazcy. A co ważniejsze pierwszą osobą w historii motoryzacji, która samodzielnie, bez obecności mechanika, pokonała automobilem ponad stukilometrowy dystans. Przejechała ona trasę z Mannheim do Pforzheim, a w podróży towarzyszyła jej dwójka nastoletnich synów. Podróż trwała od świtu do zmierzchu, ze względu na naprawy, które po drodze musiała wykonywać. Bertha wybrała się w drogę bez wiedzy męża. Chciała pokazać światu, że samochód, który wynalazł jej mąż jest bezpiecznym i praktycznym środkiem transportu i dodać wiary swojemu partnerowi
Chociaż nigdy nie opatentowała swojego wynalazku Florence Lawrence to aktorka, która skonstruowała prototyp kierunkowskazów. Pasję do motoryzacji odziedziczyła po rodzicach.
W 1914 rozpoczęła prace nad prototypem. Jej rozwiązanie polegało na dwóch chorągiewkach, zamieszczonych z tyłu samochodu. Kierowca mógł je podnosić klikając przycisk obok siedzenia, w zależności o kierunku jazdy. Dodatkowo po naciśnięciu hamulca z tyłu samochodu miał wyświetlać się znak STOP. Jej pomysły stały się inspiracją dla dalszych prac.
June McCarroll wpadła na pomysł namalowania linii dzielących drogę na dwa pasy, po tym gdy została zepchnięta na pobocze przez ciężarówkę jadącą przez sam środek jezdni. Początkowo władze lokalne zignorowały jej pomysł. Dlatego June wzięła sprawy w swoje ręce. W 1917 roku osobiście namalowała pierwszy znany pas w Kalifornii na Indio Boulevard.
W listopadzie 1924 r. pomysł został przyjęty przez California Highway Commission, a niedługo później zaadoptowany na całym świecie.
Hélène van Zuylen była pierwszą kobietą, która wzięła udziałw rajdzie, otwierając tym samym drogę dla innych zawodniczek. Miało to miejscew 1898 roku, podczas zorganizowanego przez jej męża rajdu Paryż – Amsterdam – Paryż. W wyścigu wzięła udział w męskim przebraniu i pod pseudonimem, ujawniając swoją prawdziwą tożsamość już po jego zakończeniu.
Dziś nie wyobrażamy sobie podróży bez ogrzewania. To właśnie Margaret Wilcox postanowiła stawić czoła problemowi zimna w samochodach. Urodziła się w 1838 roku i była jedną zniewielu kobiet-inżynierów w tamtych czasach. W 1893 r. otrzymała patent naogrzewanie wnętrza samochodu, opracowując system, który pobierał ciepło z silnika do kabiny. Projekt Margaret zainspirował nagrzewnice powietrza, które można znaleźć w dzisiejszych samochodach.
W historii motoryzacji znajduje się znacznie więcej niezwykłych kobiet. Pamiętajmy, ze nie tylko mężczyźni mieli swój wkład w rozwój tej branży. Dziś co raz więcej kobiet podejmuje prace w świecie motoryzacji i jesteśmy z tego dumni!
Skontaktuj się z nami.